המלח חודר לתוך האוזן ופועל מיידית כנגד הדלקות באוזן וגורם ויציאת הנוזלים מתוך האוזן התיכונה ולהגנה מפני חזרה של הדלקות והנוזלים.

הטיפול יעיל גם אם הדלקות נוצרות כתוצאה מהשקדים/שקד שלישי

הטיפול יעיל ביותר ומונע הגעה לפגיעה בשמיעה ולהגעה לצורך ניתוחי!

אנו מתחייבים להצלחת הטיפול במנורת המלח שלנו במצב בריאותי זה !!!

קצת הסבר מדעי על מצב זה :

 

הסימפטום העיקרי של דלקת אוזן תיכונה חריפה הינו  חזק באוזניים, הנובע מהלחץ של הנוזל על עור התוף, אשר מחמיר בשעות הלילה. כאשר מקור הדלקת חיידקי יופיעו סימפטומים נוספים:
  • חום גבוה.
  • תופעות דמויות תסמיני שפעת (אצל ילדים) כמו הקאה, שלשול, תשישות ואדישות.
  • חרשות קלה.
 
תינוקות החולים במחלה ייטו לרגוז וחום גופם יעלה. קשה לאבחן את המחלה אצל תינוקות שאינם יכולים לדווח מהו מקור חוסר הנוחות שלהם, אולם דלקת אוזניים היא אפשרות שיש לקחת בחשבון במצבים אלו.
במקרים נדירים מתנקב עור התוף ותיראה מוגלה המופרשת מהאוזן. יציאת המוגלה מקלה לעיתים על הכאב על-ידי הפחתת הלחץ על עור התוף, אך עלולה להוביל לחזרה של הדלקת.
הסימפטומים של דלקת כרונית של האוזן התיכונה פחותים ומתונים יותר לעומת אלה של הדלקת החריפה. הם נמשכים פרק זמן ארוך (שבועיים לפחות) או שנוטים לשוב. כמו כן גדילה הסבירות שתתלווה להם הפרשת מוגלה מהאוזן.
דלקת באוזן התיכונה מופיעה לרוב בעקבות הצטננות ונגרמת על-ידי נגיף או חיידק. בדרך כלל מתנקזים נוזלים הנמצאים באוזן התיכונה דרך חצוצרת השמע אל הלוע. כאשר נחסמת החצוצרה, יצטברו הנוזלים בחלל האוזן התיכונה וחיידקים או נגיפים עלולים להתרבות שם ולגרום לזיהום.
חסימת החצוצרה עלולה להיגרם כתוצאה מאדנואידים (פוליפים, שהם תפיחה בגרון), או שקדים מוגדלים, הנמצאים בחלק האחורי של . כאשר הם גורמים לדלקת אזנים כרונית יישקל טיפול להסרתם. מצב זה אופייני יותר בקרב ילדים.
ילדים הסובלים ממצב של נוזלים באוזניים (glue ears) משך תקופות האורכות מספר שבועות, מועדים יותר ללקות בדלקות אוזניים.
קרע בעור התוף, או גדילה של  בחלק הפנימי של האוזן התיכונה, עלולים לגרום לדלקת אוזניים תיכונה כרונית המכונה בשם קולסטטומה (cholesteatoma). המקום עלול להזדהם עקב חדירת מים לאוזן תוך כדי מקלחת או בזמן שחייה.
דלקת אוזניים כרונית עלולה להגרם גם כתוצאה מחצבת. אצל ילד חולה , מערכת  חלשה ותתקשה להדוף את הזיהום החיידקי כאשר יתפשט לאוזן התיכונה.
במקרה כזה, דלקת האוזניים מהווה זיהום משני למחלת החצבת.
לעיתים אין סיבה ברורה הגורמת לזיהום.
* מתוך איציקלופדיה הבריאות של קופ"ח מכבי

מנורת מלח טבעית טיפולית 13 ק"ג